dinsdag 23 oktober 2007

CIDRM

Beste lezer,

Welkom bij deze nieuwe blog over Creative Internet Direct Respons Marketing. Een blog vol informatie over hoe Internet op een Creatieve manier gebruikt wordt om Direct met relaties, prospecten en klanten te communiceren. Een Marketing methode die van een producent tevens een klant maakt en van een klant tevens (mede) producent. en dat alles op basis van volledig Vertrouwen geven, Verantwoordelijkheid nemen en Vrijheid krijgen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Online marketing niet grootste prioriteit van marketeers


uitgegeven 30-11-2007 14:32


AMSTERDAM - Online marketing staat hoog op de prioriteitenlijstjes van marketeers, evenals duurzaamheid en milieubewustzijn. Maar de marketing basics zijn belangrijker dan ooit: klanttevredenheid, customer retention, segmentatie en ROI staan in het middelpunt van de belangstelling.

Babyboomers worden langzaam uit het centrum van de aandacht verdrongen door Generatie X en Generatie Y. Dat betogen onderzoekers van Anderson Analytics die in opdracht van de Marketing Executives Networking Group het rapport Top Marketing Trends for 2008 opstelden.

De onderzoekers stellen vast dat China (52 procent) en India (20 procent) op de golven van de globalisering steeds meer interesse van marketeers opwekken. Andere ontluikende landen en gebieden als Oost-Europa, Braziliƫ, Rusland en Mexico worden door de grote meerderheid niet als mogelijke markten gezien.

Outsourcing

Outsourcing en offshoring worden door een meerderheid van de marketeers met argwaan bekeken. 77 procent van de ondervraagden antwoordde desgevraagd dat hun bedrijf in het geheel geen gebruik maakt van offshoring. Niet verbazend als je dit plaatst naast de vaststelling dat de helft van de senior marketeers er niet over piekert om enig onderdeel van de marketingfunctie te outsourcen. Iets minder dan 25 procent staat hier welwillend tegenover.

Welke demografische groep is het belangrijkst voor marketeers? 88 procent van de ondervraagden wijst de babyboomers aan. Deze groep wordt echter op de voet gevolgd door generatie X (86 procent), Hispanics (86 procent), vrouwen (85 procent) en generatie Y (84 procent).

(c) Infeite.nl: Online marketing niet grootste prioriteit van marketeers